Prehrambena piramida

Prehrambena piramida na slikovit in zelo enostaven način prikazuje osnovne informacije o skupinah živil, za lažjo sestavo uravnoteženega jedilnika.

Prehrambena piramida

Dobrodošla pomoč

S pomočjo piramide si lahko vsakodnevno sestavite jedilnik, ki vam bo dal dovolj energije, beljakovin, ogljikovih hidratov, vitaminov, mineralov in vlaknin, ki jih potrebujete za premagovanje vaših vsakodnevnih psihofizičnih naporov. Zasnovali so jo strokovnjaki Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) in je splošno sprejeta.

Kako jo beremo?

Sestavljena je tako, da so skupine živil razdeljene po nadstropjih piramide in sorazmerno z velikostjo nadstropja na katerem se živilo nahaja, naj bo odstotek dnevnega vnosa te vrste živil. Tako je priporočljivo, da živila, ki se nahajajo proti vrhu piramide, uživate v manjših količinah in manj pogosto, živila z dna piramide pa lahko uživate v večjih količinah in pogosteje. Mesto živil v piramidi je določeno glede na hranilne vrednosti živil – na primer sladkarije so zelo kalorične, a vsebujejo izredno malo oziroma nič vitaminov in mineralov, zato se uvrščajo v vrh piramide.
Ozadje piramide je obarvano po principu semaforja. Zelena barva označuje živila, ki so priporočljiva za pogostejše uživanje, v polju z oranžno barvo so živila, pri katerih ne smemo pretiravati s količino, v rdečem vrhu piramide pa so živila, ki naj bodo na našem jedilniku le izjemoma oz. v zelo majhnih količinah.

Kje je perutninsko meso?

Perutninsko meso se uvršča v srednje nadstropje piramide in je po priporočilu WHO skupaj z ribjim mesom med najprimernejšimi vrstami mesa za pogostejše uživanje. Seveda gre za nemastne dele perutninskega mesa. Strokovnjaki priporočajo perutninsko meso zaradi njegovih ugodnih hranilnih vrednosti, saj je pravo bogastvo beljakovin, vitaminov, mineralov in zdravih maščob.

Kakovost na prvem mestu

Piramida naj vam bo v pomoč pri izbiri vrst živil, vendar pa morate upoštevati tudi to, da mora biti vsako živilo, ki ga zaužijejete, zdravo in kakovostno, še posebno morate biti na to pozorni pri izbiri mesa. Saj je le kakovostno in zdravo živilo vir vseh hranilnih snovi, zaradi katerih so ga strokovnjaki uvrstili na njegovo mesto v piramidi.