Naravno bogastvo

Perutninsko meso ni le okusno in enostavno za pripravo različnih jedi, temveč je tudi naravni vir vitaminov, mineralov, beljakovin in zdravih maščob.

Naravno bogastvo

Vitamini

Perutninsko meso vsebuje vitamine skupine B, ki preprečujejo pojav mnogih bolezni in skrbijo za pravilno delovanje človeškega organizma.

  • Vitamin B12, ki ga človek dobi izključno z živili živalskega izvora, organizmu pomaga pri odpravljanju simptomov slabokrvnosti, spodbuja rast in tek pri otrocih in je skrbnik živčnega sistema. 
  • Vitamin B3 skrbi za zdrav videz kože, lajša migrenske glavobole ter znižuje povišan krvni tlak, pomemben je za dobro delovanje živčevja in prebavil, pomaga pa tudi pri izboljšavi prekrvavitve. 
  • Vitamin B6 spodbuja delovanje imunskega sistema ter uravnava delovanje hormonov. Vitamin D pomaga kostem in zobem pri pravilni rasti in mineralizaciji.

Minerali

Perutnina vsebuje številne minerale ̶ anorganske snovi, ki jih telo ne proizvaja samo, zato jih moramo vnesti z uravnoteženo prehrano.

  • Železo je pomembno za pravilno oskrbo telesa s kisikom, za tvorbo nekaterih encimov, pomaga pa tudi pri presnovi vitaminov B.
  • Fosfor, kalcij in magnezij imajo v telesu podobne funkcije. Vgrajujejo se v strukturo kosti in zob, pomembni pa so tudi za pravilno delovanje srca in ledvic ter za prenos živčnih impulzov.
  • Cink je zaščitnik našega imunskega sistema, zavira proces staranja, vzdržuje in izboljšuje umske sposobnosti in deluje kot preventiva proti kratkovidnosti. Pomanjkanje cinka lahko povzroča neplodnost, zmanjšanje sposobnosti čutnega doživljanja ter zmanjšanje spolne moči.
  • Kalij ohranja normalen krvni tlak in vpliva na razvoj zarodka v nosečnosti.

Beljakovine

Beljakovine so potrebne za obnovo in rast celic v našem telesu. Strokovnjaki priporočajo kot zdrav vir beljakovin prav perutninsko meso. Veliko beljakovin potrebujejo otroci, starejši in telesno bolj aktivni ljudje. Pomanjkanje beljakovin povzroča pri otrocih zaostanek v rasti in telesni razvitosti, pri starejših ljudeh pa telo prične izrabljati lastne zaloge beljakovin, kar povzroči zmanjšanje fizičnih in umskih sposobnosti. Že 20 g porcija perutninskega mesa zadosti 2/3 človekovih dnevnih potreb po beljakovinah.

Zdrave maščobe

Maščobe so za naše telo nujno potrebne, ne le za energijo, pač pa tudi zato, ker topijo in s tem aktivirajo nekatere vitamine, ki so nepogrešljivi za oči, kosti, kožo in možgane. Poleg tega esencialne maščobne kisline delujejo še kot antioksidanti, pomagajo rdečim krvničkam pri transportu kisika, pomagajo pri normalnem delovanju ledvic, ščitijo mišično tkivo pred razgradnjo, pozitivno vplivajo na hitrost presnove …
Strokovnjaki priporočajo, da se izogibamo nasičenim in trans maščobam. Naša prehrana pa naj vsebuje zmerno količino nenasičenih maščobnih kislin, ki so skrbnice našega srca in ožilja. Te najdemo tudi v perutninskem mesu, ki ima idealno razmerje med beljakovinami in maščobami in ne vsebuje veliko holesterola ter zdravju nevarnih transmaščobnih kislin.